marți, 1 aprilie 2008

Designul romanesc, un deseu

Navigand pe net, la un moment dat, pe o pagina oarecare, mi-am atintit atentia asupra unui banner. Nu pentru ca ar fi fost nu stiu ce grafica animata complicata si in acelasi timp ravisanta, nici pentru ca informatia bannerului era de genul: "-Wow!". Motivul il constituie logo-ul care nu mi se pare adegvat (pe langa faptul ca e copiat) sa reprezentinte produsul aferent.


De ce nu se potriveste? Produsul este defapt un imobil din centrul Clujului menit sa deserveasca sedii si birouri de firme. Logo-ul se aseamana foarte mult (pana si la culoare) cu simbolul pentru "Biohazard" sau "Biological Hazard" adica ce tine de deseuri, toxicitate sau infestari virale sau organice, foarte periculoase pentru om dar si pentru mediu.

Logo Cluj City Center

Simbol "Biohazard" (Pericol Biologic)

Daca asociez acest simbol cu un imobil, primul lucru care imi vine in minte este HalfLife (si alte jocuri de genul) unde are loc o catastrofa biologica si intampini multe semne de "Atentie! Pericol Biologic"

O concluzie practica ce se poate trage este ca designul si brandingul romanesc, in loc sa evolueze, au ajuns un deseu.

Un comentariu:

szigyu spunea...

Nu cred ca ar trebui sa generalizam in halul asta, pornind de la un singur exemplu, cum apare in (d)eseul tau D. profesor. Omul a pornit de la ideea de trei initiale identice "CCC". Interpretarea ta mi se pare un pic tras de par.
Altfel salutari din cosul de gunoi!